Köretek

Nézet:
Sorrend:

Egyszerűen elkészíthető, szárított durumbúza töret kissé diós ízével kiváló alternatívája a rizsnek vagy a tarhonyának, kedvezőbb glikémiás indexszel és magasabb is rosttartalommal rendelkezik. A rizshez hasonlóan kipróbálhatjuk nem csak köretként, de a tejberizs analógiájára édességként is.

705 Ft

Rendkívül egészséges, hiszen lúgos kémhatású, teljes értékű fehérjéket, valamint értékes telítetlen zsírsavakat és kevés keményítőt tartalmaz. Könnyen emészthető. Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag.

Gyulladáscsökkentő, szabályozza a vércukorszintet és a zsíranyagcserét. Karbantartja az erek falát, az emésztőrendszert. Megelőzi a fogszuvasodást és megvédi a fogzománcot. Sok szilíciumot tartalmaz, ezért fokozza a szervezet védekezőképességét. Tartalmaz még nátriumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort és vasat, B karotint, B1 és B2 vitamint. Magas a fűtőértéke, emiatt a téli időszakban kifejezetten javasolt a fogyasztása. Vese és hólyaggyulladásra is jól alkalmazható, a lép gyógyszereként ismerik.

A köles főleg kásaként népszerű, ám készíthető belőle kenyér is, búza- vagy rozsliszttel keverve. Felhasználható még lepény- és palacsintasütésre vagy ételek sűrítésére. A kölest köretnek ugyanúgy kell elkészíteni, mint a rizst: egy adag kölest háromszor annyi vízben felteszünk főzni. Amikor a víz felforrt, ízlés szerint sóval, zöldfűszerekkel ízesítjük, majd megkeverjük, és fedő alatt, lassú tűzön főzzük egészen addig, amíg az összes vizet fel nem szívja (kb. 20 perc). Utólag is hozzákeverhetjük a párolt zöldséget. Édesen is készíthető, mint pl. a tejbegríz, vagy tejberizs.

670 Ft
Nézet:
Sorrend: