Gabona

Nézet:
Sorrend:

Könnyen emészthető, gluténmentes, rendkívül tápláló, gazdag proteinben és ásványi anyagokban, úgy mint vas, magnézium, szilícium, foszfor. Tartalmaz továbbá A- és B-vitamint és lecitint, szalicilsav tartalma pedig serkentő hatással van a hajra és a körömre. 

A köles valószínűleg az emberek által termelt legősibb gabona. Az ősi kultúráktól egészen a napjainkig használták ezt a könnyen termelhető gabonát. Különösen Afrikában, Indiában és Kínában elterjedt a használata. Európában is igen kedvelt növény volt egészen a 18-19. századig, amikor a mezőgazdasági fejlődés fokozódásával egyre jobban kiszorult a konyháról. Általában lenézően, a szegények eledelének titulálták, és helyette inkább rizst és burgonyát használtak. Az ipari forradalom idején, míg a többi gabonát megtanulták finomítani, és tartósítani (és egyben tápanyagértékét csökkenteni), addig a kölessel nem tudtak mit kezdeni. Ma már szinte csak madáreledelként ismerjük.

Az előítéletekkel szemben a kölesnek van egy sor fontos, az egészségre jótékony hatása és ezért különb helyet érdemel mai konyhánkban. Sok értékes fehérjét tartalmaz, mint például egy Metionin nevű aminosavat, amely jelentős mértékben erősíti az immunrendszert. Mivel viszonylag magas a zsírtartalma, jó energiaforrás. Ásványi és nyomelem tartalma belülről ható "kozmetika", hiszen csonterősödésben, az egészséges fogakban, dús haj- és körömnövekedésben mutatkozik meg értéke.


720 Ft

A gyors rizsekhez hasonlóan pillanatok alatt elkészül. 2 zacskó hántolt, konyhakész köles főzhető tasakban.

Felhasználása nagyon sokrétű: köret, főétel, csemege, vagy desszert is készülhet kölesből. Elkészíthető mézzel, mazsolával, kókusszal, mákkal ízesítve, édesen vagy sósan köretnek, fasírtalapnak, süteményekhez felfújtnak, vagy salátába keverve.


425 Ft

Magas tápértéke és kitűnő íze mellett jelentős energiaforrás. A kukorica nagyipari termelése miatt a leginkább vegyszerezett növény, ezért fontos, hogy biot válasszunk belőle. 

Ajánlott elkészítés: Háromszoros mennyiségű forrásban lévő vízben kb. 10 percig főzze, adjon hozzá egy kevés sót, és egy kevés nádcukrot, majd hagyja letakarva 10 percig. Hideg tejjel vagy rizsitallal tálalva tápláló finomság.

285 Ft
Nézet:
Sorrend: